Utazás kategória bejegyzései

Szentedre

A hegy és a sík vidék – a Pilis és a Duna – találkozásánál, csodálatos természeti közegben található Szentendre, a Dunakanyar ékszeres doboza. A kisváros, mely méltán kapta a „Művészetek városa” elnevezést, sajátos mediterrán hangulatával és a fővároshoz való közelsége miatt nagyon kedvelt kirándulóhely.

Szentendre

A Fő téren érdemes kezdeni a kalandozást. Itt minden ház a megtestesült történelem, a maga saját történetével, habár az utcafrontot éttermek, kávézók, és ajándékboltok tarkítják. Itt található az InnoArt Galéria, a Kmetty Múzeum és a Szentendrei Képtár is. A Korona étterem felett nyílt meg a Mikro Csodák Múzeuma, amit tényleg kár lenne kihagyni. Ha érdekel, hogy férhet el négy teve és egy piramis egy tű fokában vagy épp egy mákszemen egy teljes fecskecsalád, mindenképp győződjetek meg róla a saját szemetekkel milyen varázslatos látvány. (Speciális nagyítót adnak.) Folytatás

Drégelyvár – útibeszámoló

Talán alig akad olyan ember, aki ne hallott volna Drégely váráról, és a vár alatti kicsiny faluról, Drégelypalánkról. Nemcsak a történelemkönyvekben és szépirodalmi alkotásokban olvashatsz Szondi Györgyről, Drégely híres kapitányáról: számos népballada, legenda, monda megénekelte már a vár történetét.

Drégely

A Börzsöny lankás hegyhátainak erdejében bújik meg Drégely sziklavára. Romjai a hősi helytállásról és hazaszeretetről üzennek az oda látogatóknak, természeti szépségei és történelmi nevezetessége miatt igen kedvelt célpont a túrázók számára. Már csak azért is, mert személygépkocsival illetve busszal egyáltalán nem megközelíthető a vár. (Jó hír viszont, hogy két irányból is elérhető, így Drégelypalánkon és Nagyorosziban is leparkolhattok, ha mégis autóval érkeznétek.) Folytatás

Meghökkentő ékszerek

Akik szeretik a szép ékszereket, bizonyára nem panaszkodhatnak, hiszen manapság számtalan szép, különleges, egyedi és ötletes ékszer szerezhető be. Az ékszereket évezredek óta viseljük, így mára férfiakon és nőkön egyaránt elfogadott a használatuk. Korábban az ékszerek egyfajta státusz szimbólumként funkcionáltak, mára ez már nem jellemző olyannyira, de természetesen a nemesfémből készült ékszerek még mindig adnak egyfajta előkelőséget és tündöklést a viselőjének, úgy, ahogyan egykoron.

Egy ékszertervező azonban megelégelte azt, hogy az ékszerek többé már nem töltik be azt a bizonyos státusz szimbólum szerepet, így gondolt egyet, és egy roppant különleges kollekciót alkotott meg. Pénzből kezdett el ékszereket készíteni, hogy ezzel azt a konkrét üzenetet tudják közvetíteni a viselőik, hogy ők igenis gazdag, befolyásos személyek.

Eddig a Chanel táska, vagy a Louis Vuitton darab egyértelműen azt jelezte, hogy a tulajdonosának van elég pénze, hiszen ezek a kiegészítők is igen borsos áron vannak értékesítve. Ezek a kiegészítők igazi luxus termékek, amelyeket nem sokan engedhetek meg maguknak.

Azt azonban, hogy vajon mennyi pénze lehet a márkás darabok tulajdonosának csak sejteni lehetett egészen, hiszen egy márkás táska vagy ékszer még nem jelent garanciát arra, hogy a viselője valóban dúsgazdag. Lehetséges az ugyanis, hogy a méregdrága terméket csupán hitelre vásárolta meg a gazdája, vagy éppenséggel csak ajándékba kapta. Lauren Vanessa Tickle azonban úgy gondolta, megalkot valami olyan kiegészítőt, amelynek egyértelmű üzenete van. Ez pedig nem más, mint a pénzből készült ékszer, amelynek viselése azt üzeni „Gazdag vagyok!”.A valódi pénzből készült ékszereket a tervező néhány papír dollár valamint kevéske ezüst felhasználásával gyártja. Vicces, hogy az ékszerek alapját szolgáltató pénz csupán néhány dollárt tesz ki, a vásárlók azonban több ezer dollárt is kifizetnek egy-egy ilyen különleges, tekintélyt sugárzó darabért.

A tervezőnő nem is titkolta azt, hogy részben a kíváncsisága is vezérelte, amikor megalkotta a pénzből készült ékszereket. Tudni akarta ugyanis azt, hogy mennyi pénzt hajlandóak a gazdag emberek kifizetni egy pár dollárból elkészített ékszerért cserébe. A pénz-ékszer azonban nem az egyetlen olyan kiegészítő, ami meglepte az embereket mostanában. Egy holland tervezőlány ugyanis, különleges gyűrűket készített el. A gyűrűk állatokat, fákat, házat valamint kezet ábrázolnak. Az ábrák kicsi fémlapocskákból készültek el, amelyeket a gyűrűk tetején helyezett el a tervező. Ezek a dizájnékszerek önmagukban is nagyon szépek, ám egymás mellé helyezve igazán egyedi tájképeket lehet létrehozni a segítségükkel, és azokat akár egész nap csodálhatjuk.

Az állatokat, házakat, fákat, tetszőleges sorrendben húzhatjuk fel az ujjainkra, így a képek is tetszőlegesen alakulhatnak ki. Az ötletes tervezőlány Zelda Beauchampet 6 féle gyűrűt álmodott meg. Eme dizájnékszerek bár meghökkentőek, ennek ellenére mégis a még hordható és igen mutatós kategóriába tartoznak bele. Lássuk be, a legtöbb dizájner ékszer nem a hordhatóságáról híres, szóval Zelda ezzel az ötletével egy nagyon szuper ékszerkollekciót hozott létre. A gyűrűkkel kapcsolatban mindösszesen csupán egyetlen negatívumot lehet megemlíteni. Ez a negatívum nem más, mint az ára, ugyanis az ékszerek darabja mintegy 55 euróba kerül. Egy három darab gyűrűből álló szettért egészen pontosan 150 eurót kér el a tervező, vagyis igen sokba kerülnek ezek a roppant egyedi tájképek. A hat darabból álló kollekció tehát 300 euróért szerezhető be. Amennyiben kifizetnél ennyit a tájképes gyűrűkért cserébe, akkor keresd fel Zelda webáruházát és rendeld meg azonnal a meghökkentő és különleges szettedet.

Tehetünk-e biztonságosan három gyerekülést egy személyautóba?

A gyermekek biztonsága az utazások során minden esetben kiemelkedően fontos szempontnak tekinthető, éppen ezért sosem szabad félvállról venni sem a gyerekülést, sem a bekötés problematikáját. Egy út során ugyanis bármikor érhet minket baleset, bármikor lerobbanhatunk és autómentésre szorulhatunk. Minden esetben fontos ugyanakkor, hogy gyereküléseinket biztonságosan rögzíthessük.

Ezzel kapcsolatban jogszabályban és KRESZ-szabályban rögzített határozatok vannak, amelyeket be kell tartanunk egy gyerekülés bekötése esetén, ezáltal például csak úgy tehetünk anyósülésre gyerekülést, ha a menetiránnyal szembe fordítjuk, és kikapcsoljuk a lékzsákot, vagy hátra csak három ponton rögzíthető biztonsági övet használhatunk. Azzal kapcsolatban azonban, hogy hány gyerekülést szerelhetünk be egy személyautóba, alapesetben nem tér ki a jogszabály, így amennyiben biztonságosan tudjuk rögzíteni őket, egyszerre akár három, sőt négy vagy öt gyermekülést is elhelyezhetünk az arra alkalmas személyautókban. Hogy mi a helyzet akkor, ha csak a hátsó ülésben gondolkozunk?

Ma már lényegében minden egyes autótípust ötülésesre terveznek, ezáltal szinte nem is létezik olyan modell, amit négyülésesre vizsgáztatnának. Ennek ellenére a legtöbb modellben mégis óriási kínszenvedés a hátsó ülésen hárman utazni, sőt mi több, általában a három helyre csak két hárompontos biztonsági öv jut, a középen ülőnek pedig csak egy kétpontos marad. Mindez különösen nagy probléma abban az esetben, ha a hátsó ülésre egy gyerekülést akarunk elhelyezni, hiszen emberi mértékkel az egy elég testes utas méreteinek felel meg. Éppen emiatt amennyiben három isofix besorolású – tehát a legbiztonságosabb – gyermekülést szeretnénk betenni a hátsó ülésre, az könnyedén meghiúsulhat, hiszen a két ülés közé sem egy harmadik nem férne be, sem egy felnőtt személyt nem tudnánk beültetni, mert a helyhiány miatt nem férne el.

Ha be is férne a két szék közé egy harmadik, az a nagyobb autómodellek esetén azért vérzik el, mert nem rögzíthető három pontos biztonsági övvel, hanem például csak két pontossal. Ezzel rögtön meghiúsul a biztonságos szállítás. Természetesen variálhatunk úgy, hogy az egyik gyerekülést előre tesszük, de mivel a klasszikus családmodell két felnőttből áll, ezáltal a három csemete és a sofőr mellé a másik szülő már nem fér be az autóba.

Hogy van-e bármiféle megoldás azoknak, akik három gyerekkel szeretnének utazni, és a hátsó ülésre, egymás mellé kívánják elhelyezni a gyermeküléseket, méghozzá a biztonsági előírásoknak megfelelően? Szerencsére van!

Többek között például a legtöbb 180 centimér szélességű autó esetében megvalósítható ez, így a családbarát szériák közül a Citroen Grand CX4 Picasso, a Ford S-MAX, a Renault Grand Scénic, a Renault Grand Escape, a Peugeot 508 és a Volswagen Sharan ezek közé sorolható. Sőt mi több, a Volkswagen és a Renault Grand Escape a hétüléses kivitelezés miatt nem három, hanem rögtön öt olyan hellyel is rendelkezik, amelyek rendelkeznek isofix csatlakozással, ezáltal egyszerre akár öt gyerekülést is elhelyezhetünk benne biztonságosan úgy, hogy mellettük két felnőttnek is marad hely az autóban. Amennyiben tehát nagy a család, illetve nagycsaládot tervezünk, nem kell feltétlenül kisbuszt vennünk ahhoz, hogy együtt induljunk utazni, egy nagyobb egyterű tökéletesen megteszi, ami barátságosabb árral, fogyasztással és egyéb paraméterekkel is rendelkezik – nem utolsó sorban pedig még gyermekeinket is biztonságosan utaztathatjuk benne.

Biztonságosabban vezethetünk egy új GPS-rendszerrel

Amennyiben autósként olyan úti cél vár ránk, ahol korábban még nem jártunk, akkor az könnyedén balesetveszélyes helyzetet idézhet elő, hiszen a sofőr ilyenkor lassít, nézelődik, ezáltal nem tud olyan aktívan részt venni a forgalomban, mint normális esetben. A balesetek jelentős többségét mindmáig a figyelmetlenség okozza, ami gyakran végződik autómentéssel. Ezt az esetet hivatott megelőzni egy forradalmi találmány, ami a klasszikus GPS-rendszereket ötvözi a hologramos kivetítőkkel, ami egy sokkal egyszerűbb – azonban tény, hogy tanulást igénylő szisztémát takar.

Ez az újfajta megoldás lényegében egy szélvédőre vetített képet ad, aminek köszönhetően a sofőrnek nem kell sem fel, sem le, sem középre pillantania ahhoz, hogy navigálni tudjon úti célja felé, mindössze az utat kell néznie, valamint a szélvédőt, ahová a navigációs utasítások térkép nélkül ugyan, de kivetítésre kerülnek. Ez a rendszer nem ismeretlen a pilóták előtt, akik már évek óta használják ezt a jól bevált metódust, amit sajnos tanulni kell ugyan, ezáltal egy bizonyos fokú megszokást igényel, de néhány használat után már bele lehet tanulni abba, hogy térkép nélkül, csupán a nyilakra és az utasításokra hagyatkozva irányítsuk autónkat.

A kis szerkezet egyébiránt kilométeróraként is funkcionál, úti cél nélkül ugyanis a haladási irány égtáját, a pontos időt, az aktuális tempót, valamint az adott útvonalra érvényes sebességkorlátozást jelöli, ezáltal érdemes bekapcsolva hagyni még akkor is, ha éppen nem használjuk aktívan. Ha a kis szerkezetnek megadjuk a célpontot, térkép helyett a hologramos megoldásnak köszönhetően kellemes színnel, digitális formában láthatjuk a következő leforduló irányát egy nyíllal jelezve, valamint az addig lévő távolságot, az érkezési időt, illetve természetesen a sebességhez kapcsolódó adatokat is.

A hologramos technológiának köszönhetően ma már többféle modellt is kifejlesztettek az efféle GPS készülékekből, így akadnak olyan változatok, amelyekhez egy átlátszó, de a vezetésben mégis gyakran – főleg erős napfény esetén – zavaró fóliát kell felragasztani, amelyen láthatóvá válnak a készülék instrukciói.

Ezen felül vannak a sokkal hatékonyabb, saját plexilappal rendelkező készülékek, amelyek nem csak kompaktabbak, hanem az autó szélvédőjét sem kell összematricáznunk ahhoz, hogy működtetni tudjuk őket. A fóliás változatok egyébiránt lassacskán már kimennek a divatból, mondhatni technológiailag elavult szerkezetek, amelyek lényegében csak megközelítették azt az élményt, amit a navigációs rendszerek adni tudtak, ellenben a plexivel ellátott szerkezetek teljes egészében ugyanazt nyújtják, mint a hagyományos GPS-ek.

Az újfajta GPS-ek a térképek felrajzolásán túl ugyanazt, sőt gyakran még többet is képesek nyújtani számunkra, mint a hagyományos modellek. Így például a megérkezés idején túl sávinformációt, jól látható színnel elkülönítve pedig figyelmeztetéseket is közöl velünk. A fejlettebb rendszerek ezen felül esetleges torlódásról és sebességmérő berendezésről is képesek előre figyelmeztetni a sofőrt, ezáltal sokkal hasznosabbnak tekinthető, mint hagyományos társai. Természetesen a plexi lappal szerelt változatok is képesek a szélvédőre vetíteni képüket, ehhez azonban szintén szükség lesz egy az alapcsomagokhoz járó fényvisszaverő fóliára, azonban a többség egyértelműen inkább a saját plexi vetítőre esküszik, ami sokkal komfortosabb érzetet ad, és ezen felül jobban is használható.

Hosszú útra indulunk hideg időben? Készüljünk fel megfelelően!

Legyen autónk bármennyire új és jó műszaki állapotban, a hosszú utak bármikor kikezdhetik, éppen ezért fontos, hogy a nagy utazások előtt megfelelően felkészüljünk az ilyenekre. Ma már ugyanis nem csak akkor lehet szükségünk autómentésre, ha karamboloztunk, hanem akkor is, ha valami műszaki hiba akad járművünkkel, lévén míg a régi autókat többnyire az út mellett is meg lehetett szerelni, addig a maiak többségén legfeljebb a kerék- és izzócsere jöhet szóba.

Éppen ezért főleg hideg időben nem lehet eléggé felkészülni egy hosszabb utazásra. Indulás előtt egyrészt feltétlenül el kell vinni autónkat szervizbe vagy egy megbízható autószerelőhöz, hogy általánosságban nézze át legalább a futóművet, és hajtsa végre a megfelelő korrekciókat. Közvetlenül az útra kelés előtt azonban már a mi feladatunk lesz az olaj, a hűtővíz és a szélvédőmosó szintjének ellenőrzése. Főleg utóbbiból nem árt, ha van nálunk tartalék, hideg időben ugyanis gyakrabban kell tisztítani az ablakot, mint nyáron. Az általános felszerelések, mint a pótkerék, az elakadásjelző, a vontatókötél és a pótizzók mellett télen mindig legyen nálunk bikakábel is, hiszen az akkumulátor hibáit jellemzően nem láthatjuk előre, így amennyiben probléma adódna az indítással, egy bikázás megmentheti a helyzetet, ezáltal elkerülhetjük az autómentést.

Akár télen, akár nyáron indulunk neki a nagy útnak, ivóvíz mindig legyen az autóban pluszban, például a csomagtartóban. Leginkább ugyanis arra lesz majd szükségünk abban az esetben, ha valahol elakadunk. Amennyiben előrelátók vagyunk, egy termoszba töltött meleg teát, egy-két energiaitalt, és természetesen csokoládét és müzlit is pakolhatunk magunknak a csomagtartóba. Ezek természetesen nem csak akkor jönnek jól, ha elakadtunk, de ilyen esetben biztosan különösen örülünk majd neki.

Szintén az elakadásra felkészülve nagyon jó jöhet, ha az autóban tárolunk egy-két pokrócot, de még hasznosabban feltölthetjük autónk pótkerekét tartó rekeszét, amennyiben olyan segédeszközöket is elrejtünk benne, mint a gyalogsági ásó, a jégkaparó, néhány extra szerszám, egy fejlámpa, de sose feledkezzünk meg a láthatósági mellényről, valamint az extra üzemanyagról sem. Ha előreláthatólag hóban fogunk közlekedni úti célunkig, feltétlenül tankoljunk meg egy jól záródó kannát, és vigyünk magunkkal legalább 10 liter üzemanyagot, hogy szükség esetén akár órákig használhassuk autónk fűtési rendszerét úgy, hogy az akkumulátort nem merítjük le.

Mivel ma már mindenkinek van mobiltelefonja vagy okostelefonja, érdemes beszerezni az autóhoz egy szivargyújtóhoz csatlakozatható töltőkábelt. Ennek köszönhetően, amíg van benzin az autónkban, addig fel tudjuk tölteni telefonunkat, ezáltal akár az elakadás után órákkal is tudjuk tartani a kapcsolatot a külvilággal.

Természetesen a legtöbbet akkor tehetünk, ha nem csak autónkat, hanem magunkat is felkészítjük a hosszú utazásra a hidegebb időszakban. Ennek megfelelően utazás előtt közvetlenül érdemes tájékozódni az úthelyzetről, valamint az időjárásról, így amennyiben úgy ítéljük meg, nem szabad elindulni. Mindig legyen továbbá alternatív útvonalunk, így amennyiben valahol elakadunk vagy dugóba kerülünk, legyen menekülő útvonalunk. Ha utazik még velünk valaki, feltétlenül bízzuk meg az internet böngészésével, hogy folyamatosan nézze az időjárást, illetve az útvonalak állapotát, így még időben, akár menet közben is igazodhatunk a helyzethez.

Milyen akkumulátort vásároljunk, hogy ne szoruljunk autómentésre?

A legtöbb autótulajdonos általánosságban télen szembesül azzal, hogy a gépjárművében megtalálható akkumulátor meghibásodott, és emiatt nem indul az autó. Amennyiben a probléma komoly, nem kizárt, hogy az akkumulátor olyan súlyos zárlatot képes okozni, aminek következtében autómentésre vagy vontatásra szorulunk.

Noha a mai akkumulátorok többsége el van látva egy úgynevezett hőtakaró réteggel, ami nyáron a melegtől, télen a hidegtől óvja az akkut, azonban örökké egyik sem tart, ezáltal amennyiben azt tapasztaljuk, hogy nehezebben indul az autó télen, lassabban tekeri az akkumulátor az önindítót, vagy csak szimplán túl régi az akku, akkor itt az ideje, hogy újat vásároljunk magunknak – ha csak nem akarunk a legrosszabbkor lerobbanni. Ilyenkor jön a legáltalánosabb kérdés: vajon milyen akkumulátort válasszunk autónkba? A legalapvetőbb ezzel kapcsolatban, hogy mindig a gyári akkumulátorral azonos feszültségűt szerezzünk be, ezen felül pedig fontos még a feszültség, a méret és a kapacitás is. Személyautónál tehát általában 12 voltosat válasszunk, de a gyárinál kisebb soha ne legyen az akkumulátor, mert az nehéz indítást eredményezhet, vagy az autó indításának teljes ellehetetlenítését.

A személyautókba nagy általánosságban úgynevezett ólom-savas akkumulátorok találhatók, de léteznek AGM akkuk is. Utóbbi esetében magasabb a töltőáram, éppen ezért azokban az autókban, amelyekben ilyeneket helyeztek el, a hagyományos folyadékos rendszerű akkumulátorok túltöltődést kapnak, és azonnal meghibásodnak, míg az AGM telepek egy hagyományos akkuval szerelt autóból soha nem kapnának megfelelő töltést. Az AGM akkumulátorokkal azért fáznak rá nagyon sokan, mert bár némi felár ellenében hosszabb életet és jobb rezgésállóságot biztosítanak, azonban mégis csak azokba a járművekbe szerelhetők be, amelyeket eredetileg is erre alakítottak ki.

Ha úgy véljük, hogy a gyári akkumulátor kapacitása nem elég, nagyobbat természetesen lehet választani, de sokkal nagyobbat már nem érdemes, lévén a kisebb kapacitáshoz méretezett generátor azt csak lényegesen hosszabb idő alatt tudja majd feltölteni. A legtöbb autó esetében csak óvatosan szabad próbálkozni a nagyobb mérettel is, hiszen vannak olyan autók, amelyek az ellentétes polaritású akku beépíthetőségét sem teszik lehetővé a rövidebb sarukábelek miatt, nemhogy a nagyobb méretű telepekét.

Az akkumulátorválasztást nem szabad félvállról venni, így érdemes szakemberhez fordulni, ha szeretnénk eltérőt választani, és nem a gyárit visszavásárolni. Természetesen minden esetben, amikor tönkrement az akkumulátor, érdemes szakemberrel átnézetni a töltést, az önindítót és a teljes elektromos rendszert is, lévén nem kizárt, hogy csak az akkumulátor lemerülésében öltött testet a hiba.

Ezáltal például lehetett valamiféle zárlat is, ami az akku meghibásodását kiváltotta, ezáltal hiába cseréltük le, előfordulhat, hogy néhány héten belül a valódi hiba ismét érezteti majd hatását, és újra kisüti a frissen vásárolt akkumulátort. Természetesen számtalan trükk van, amivel megnövelhetjük az akkumulátor élettartamát! A legfontosabb, hogy soha ne hagyjuk lemerülni, mert azzal okozzuk a legnagyobb kárt. Ha le is merült, inkább töltőt használjunk, mint bikázást, mert azzal nagyobb problémát is előidézhetünk, főleg az érzékeny elektromos rendszerrel rendelkező új autók esetén. Ezen felül azonban fontos télen melegebb, védettebb helyen tartani autónkat, és mindig ellenőrizni, hogy a saruk megfelelően csatlakoznak-e. Ezzel sokat tehetünk akkunk védelmének érdekében!

Hollywood újra szárnyal

Hollywoodban ismét rendkívüli sikerrel zártak a mozik, sőt az idei évben rekordot is döntöttek az elmúlt évekhez képest, ugyanis a felemelt jegyáraknak köszönhetően nagyobb bevételre tettek szert. Összesen 4,75 milliárdos bevételük volt a hollywoodi moziknak eddig idén, ami 7 százalékkal több, mint 2011-ben volt, de a látogatók száma is több mint az eddigi rekord, eddig 2013-ban 560 millió néző látogatott el a mozikba.

A hollywoodi mozitulajdonosok egyesülete szerint, a nyár folyamán átlag 20 filmenként csak 4-5 teljesített alul, míg a többi 15 kasszasiker lett. Habár ez elsősorban a stúdióknak jelent nagy örömöt, hiszen a premierhétvégéken befolyó összeg 80%-át a stúdiók, és csak 20%-át kapják meg a mozik. Éppen emiatt a mozik sokkal jobban járnának akkor, ha a nagy volumenű, kasszasikernek ígérkező filmeket nem egyszerre, hanem az évben arányosan szétosztva mutatnák be, hiszen például ez év január-februárban sem volt olyan film, amin a mozik igazán tudtak volna keresni. Folytatás

Siófok leghíresebb strandja, avagy az Aranypart

Siófok abban a kiváltságos helyzetben van a Balaton partján fekvő városok között, hogy számára jutott az egyik leghosszabb partszakasz a magyar tengerből, így a városba látogató filmezni vágyó utazók egy 15 kilométeres parton élvezhetik a tó nyújtotta előnyöket.

A rendkívül hosszú, mondhatni kisebb városnyi partszakaszon rengeteg fizetős és ingyenes strand is megtalálható, amelyeknek szinte kivétel nélkül megvan a maguk hangulata, de a leghíresebb, a legismertebb és sokak szerint a legjobb mindközül az úgynevezett Aranypart, ahol a legnagyobb bulikat, a legtöbb szórakozást és a legemlékezetesebb élményeket élhetik át a látogatók.

A siófoki Aranypartot nagyon sokan csak szimplán Nagystrandként ismerik, hiszen nem csak a leghíresebb, hanem egyben a város – és talán a Balaton – legnagyobb fürdőhelyéről van szó, amely a város közepén, közvetlenül a Petőfi sétány mellett található. Itt található a legszebb hotel Siófok üdülőkörzetében is, Mala Garden néven.

Az Aranypart a legnagyobb strand címkéje mellett büszkén viseli az ország leglátogatottabb strandjának címét is, hiszen évente százezrek keresik fel a Balaton ezen részét. Nagyságát mi sem bizonyítja jobban, minthogy egy 8 hektáros területről van szó, befogadóképessége pedig 13 ezer fő. Folytatás