Marketing szövegírás a céges blogba – azaz emberközeli kommunikáció

Az ügyfelekkel, vevőkkel, partnerekkel való kapcsolattartásban, a rendszeres kommunikációra nem elég csak a közösségi oldal, vagy a cég hivatalos honlapja, jó, ha tudunk új területről új partnereket elérni. Erre lehet alkalmas a céges blogolás, amit ma még sokan nem ismernek, vagy idegenkednek tőle.

szövegírás

A céges blog egy kötetlen, lazább módja az értékesítői, Quartz.hu féle, marketing szöveg alapú kapcsolattartásnak, ehhez igazodjunk!

Pedig a PR cikkekhez hasonlóan egy olyan lehetőség van előttünk, amellyel nem csak bemutatkozhatunk, bemutathatjuk a céget, terméket, szolgáltatást, hanem napi kapcsolatot is kialakíthatunk a célközönséggel. Ez pedig a bizalomépítés alapköve.

A céges blogolás esetén jó, ha ismerjük a célközönséget, hiszen akkor megtudhatjuk, hogy az olvasók mit szeretnének, mire van szükségük. Hogy, miként ismerhetjük meg a célközönséget? Például nézzünk körül hasonló ágban lévő blogolók körében, illetve az online közösségekben, hasonló témakörben.

A céges blogolás első lépése, hogy meghatározzuk, kialakítjuk a blogunk hangvételét, stílusát. Ez függ a célközönségtől is, hiszen teljesen más lesz a hangvétel, ha a terméket laikus, hétköznapi embereknek kell eladnunk, és más, ha szakemberek számára értékesítünk. Ugyanakkor a céges blog hangneme mindig inkább hétköznapi legyen, az ember hangja, semmint túl hivatalosan csengő maszlag.

A blog szövegezése legyen egyszerű, érthető, köznapi nyelvezetű, és kellő magyarsággal íródjon! Próbáljunk érdekesen szólni az olvasókhoz és ne monoton hangnemben!

A céges blogunkra nézve jó fényt vet, ha az egyedi desing szerinti. Legyünk egyedi megjelenésűek, de az legyen összhangban a termékünkkel, annak megjelenésével.

A céges blogolás munkamentét próbáljuk időkeretek közé szorítani, azaz üljünk le akár egyedül, akár a társainkkal, ( ha többen szerkesztjük a blogot ), és állítsuk össze, hogy mi az, amit a következő pár hétben szeretnénk elmondani, és állítsuk össze az anyagot ennek megfelelően. Bár ez az irányvonal nem szentírás, mégis jól jöhet, ha épp nincs naprakész mondanivalónk.

A céges blogírás egyik legfontosabb aranyszabálya, hogy naprakész legyen! Legyünk tájékozottak a naprakész történésekben, eseményekben, az iparágunknak megfelelő, fontos kérdésekben. Az olvasókat nem lehet átverni, érezni fogják, ha nem vagyunk jól tájékozottak.

A jól működő blog érdekében érdemes esetleg szakértőket is bevonni a blog írásba, akár vendégként, akár szakértőként egy-egy kérdés megvitatásában, ajánlásban jól jöhet egy külsős speciális véleményvezető.

A céges blogunk legyen jól látható! Fejtsük ki bátran véleményünket, tárgyaljunk meg aktuális helyzeteket, melyek érintik a termékünket, szolgáltatásunkat!