Céges kommunikáció, az üzlet alapköve

Tudjuk azt, hogy a mai, internetes világban fontos, hogy jelen legyünk, elérhetők legyünk, ha be akarunk mutatkozni a piacnak, ha el akarjuk adni a termékeinket, szolgáltatásainkat. Aki nem halad a korral, és nincs jókor jó helyen (jelen esetben a világhálón, s ezzel együtt a köztudatban), akkor ez komoly forgalomcsökkenést eredményez.

Tudjuk azt is, hogy jelen lenni, a köztudatban lenni már nem elég egy jól megszerkesztett honlap, a folyamatos változásokkal együtt nekünk is változni, folyamatosan megújulni szükséges. Az internet pedig olyan ütemben fejlődik, hogy keményen lépést kell tudni tartani vele, ha nem akarunk lemaradni a konkurencia mögött.

Eleinte még bőven elég volt egy jól szerkesztett honlap. Ma már ez így önmagában rég elavult. Kell, hogy a honlapunk mobilbarát legyen, hisz egyre többen böngésznek mobiltelefonon. Muszáj, hogy a keresőben előkelő helyen jelenjünk meg a találati listákon, hiszen a neten szörfölők, információt keresők csak az első találatok között néznek szét, mert ott is megtalálják, amit keresnek. Ahhoz, hogy a keresők jó helyre soroljanak minket, muszáj, hogy rendszeresen megjelenjünk valamiféle PR cikkben, blogban, egyéb tartalommarketingben.

A tartalommarketing külön műfaj. Nem mindegy, hogy hol jelenünk meg, mivel, milyen és mennyi információt adunk, kiknek, mikor, milyen stílusban. Esetleg azt gondolhatjuk, hogy ha a honlapunkon rendszeresen közzéteszünk valamiféle cikket, esetleg írunk olykor egy-egy blog bejegyzést, akkor máris hátradőlhetünk, mindent megtettünk azért, hogy cégünk az interneten előkelő pozícióban jelenjen meg. Nos, nem így van. Tudatosan kell felépíteni a webes marketingünket, ehhez pedig szakember szükséges, aki tanácsot ad, vagy profi módon megcsinálja helyettünk a munkát. Ez esetben pedig, ha egy tudatosan tervezett, és jól felépített tartalommarketing áll a cégünk mögött, borítékolható a forgalomnövekedés.

Mivel nagyon összetett, sokrétű dologról beszélünk, ha a marketinges szövegírás témakörében utazunk, muszáj minden információt begyűjtenünk, és átnéznünk. Nincs sablon ugyanis. Minden cégre, vállalkozásra, minden termékre, szolgáltatásra, minden cégvezetőre, eladóra, és vállalkozóra más és más marketingterv vonatkozik. Fontos az összhang: a tartalom, melyet a webes megjelenésünk mögé teszünk, összhangban kell, hogy legyen a céggel, termékkel, szolgáltatással, a mögötte lévő emberrel. Ha ezt így sikerül összehozni, akkor tudunk olyasmit adni a célközönségnek, ami a bizalmat felébreszti.

Márpedig minden a bizalomra épül, éppen ezért azt meg kell szerezni, majd meg is kell tartani. Így hát nem feltétlenül magasan ívelő, túlzó reklámszövegírásban kell gondolkodnunk, sokkal inkább tényszerű, igaz, és hiteles tartalommarketinget építsünk fel.

Hol is érdemes tartalmat közzétennünk? Számos olyan hely van a világhálón, ahol jelen tudunk lenni. Egyre több közösségi oldal is teret ad ennek, és sokan ki is használják a lehetőséget. Vannak ingyenes hirdető oldalak, ahol jól célzott reklámszöveggel is megjelenhetünk, létrehozhatunk saját blog oldalt, a lehetőségeink tárháza végtelen.