Blog, mint a kommunikáció legjobbika

Sokan felismerték már mindazt, amiről az előző részben beszéltünk, vagyis hogy jelen lenni muszáj. A módszerekben bizonytalanok még sokan. A közösségi oldalak reklámerejét többen kihasználják, illetve egyre gyakrabban veszik igénybe a cégek a PR cikkek adta lehetőséget, hogy bemutassák önmagukat, vállalkozásukat, termékeiket, szolgáltatásaikat.

A PR cikkek ráadásul abban is segítségünkre vannak, hogy a keresőoptimalizálással előkelő helyre kerüljünk a találati listákon.

Az internet rohamos elterjedésével, a közösségi média fejlődésével, és a tartalommarketing fellendülésével együtt egyre népszerűbbé kezd válni a céges blogolás is. De mi is az a céges blogolás? Ahhoz, hogy ezt jól körbe tudjuk járni, nézzük meg, hogy egyáltalán mit jelent maga a blog, blogolás kifejezés!

A wikipédia szerint: „ A blog egy olyan periodikusan újabb bejegyzésekkel bővülő weboldal, amely ezek sorozatából áll, függetlenül attól, hogy mi az oldal témája, formája és hogy nyilvánosan elérhető-e. A bejegyzések leggyakrabban – de nem szükségszerűen – fordított időrendi sorrendben vannak. A blogok többsége nyilvános weblapként működik bármely internethasználó által elérhetően. Az eredeti „weblog” kifejezés a „web” és „log” (napló) szavak összetételéből keletkezett, ebből rövidült a mára bevetté vált blog alakká.”

A blog tehát gyakorlatilag egy napló,(interaktív honlap) melyet a világhálón vezethetünk, és általában naponta, de legalábbis rendszeresen frissül. A blogot egy személy, vagy közösség hozza létre, melyben nagyrészt szöveges, olykor képes bejegyzéseket tesznek közzé.

Sokféle blogot találunk az interneten, de legtöbbjük ezeknek az úgynevezett én-blog, azaz valakinek a személyes, nyilvános naplója, melyben a vele történt események kerülnek leírásra, esetleg a környezete, vagy a világ híreire reagál. A blogok lehetőséget nyújtanak arra is, hogy az olvasók véleményeket, kommentárokat fűzzenek hozzá. Az első blogoló a World Wide Web szülőatyja, Tim Berners-Lee.

Mire használható egy blog? Például közösséget építeni, látogatókat gyűjteni a hasonló érdeklődési körűekből. Egy blog képes vinni a hírünket, segítheti az értékesítést. Ezzel pedig el is jutottunk oda, hogy a blog remek lehetőség a cégek, vállalkozások számára, hogy segítségével bemutatkozzanak, bemutassák termékeiket, szolgáltatásaikat, és személyesen, közvetlen stílusban megszólítsák a partnereiket, miközben azok kérdéseket tehetnek fel, véleményt nyilváníthatnak. S ha valaki ügyesen blogol, máris megszerezte magának a bizalmat, a vevőt. Vagyis így születik a céges blogolás.